CHCI SCHŮZKU

O měření, motivaci a výsledcích I.

Jak zhubnout a ušetřit ve výrobě?

Co má společného chytré monitorování strojů ve výrobních firmách a dosahování osobních cílů?

Zdánlivě nic. Když se na to podíváme blíž, styčných bodů je hned několik. A hlavně – stejný je princip. Pokud chci mít výsledky, musím měřit. Musím si definovat co chci a na konci to umět kvantifikovat. Vše začíná koncem, jak vědí lidé, kteří své plány umí naplnit. Tohle píšu jako kouč, jako podnikatel i jako sportovec. Všichni už asi víme, že naše cíle mají být SMARTER. Zastavím se u M – cíl má být měřitelný/measurable. Vyjádřený číslem.

Mám osobní cíl, myslím celkem v populaci rozšířený – být zdravější, mít víc energie a shodit nějaké to kilo. Pár let jsem zdraví zanedbával. V IQHUBS máme práce nad hlavu, potřebuju víc energie. Vracím se tudíž ke sportu, aktivitě, zdravějšímu životnímu stylu.

A teď ta podobnost mezi firemními a osobními cíli, mezi měřením strojů a měřením sebe sama. Můj cíl je zdánlivě banální, ale kdo se s ním potýká taky, ví, že to není tak jednoduché. Je tedy třeba nasadit efektivní systém, aby se to povedlo. Způsob, jak primárně nabírám energii, je chůze. Miluju procházky v přírodě, chodím s naší Bonninkou (fenka Bernského salašnického psa) alespoň 5x týdně. Už zhruba rok jsem zvyklý měřit si počet kroků. Cíl je 10 000 a víc na procházku. Přestože mám iPhone v kapse dvanáct let, měřit jsem začal až vloni. Měl jsem totiž silnější motivaci a potřebu měřit, hodnotit pokrok. Přestože jsem dlouho věděl o efektivním nástroji, nechával jsem ho být – na čísla jsem se nekoukal.

Většina majitelů a šéfů výrobních firem je v podobné situaci – mají cíl, vědí, že nástroje na měření existují, ale nepoužívají je. Přitom je to tak jednoduché – třeba se podívat na náš web. Zavedení monitoringu výroby jsme záměrně připravili tak, že už to jednodušší být nemůže. Za pár týdnů můžete mít pod kontrolou celou výrobu.
Pointa? Minulý rok byl i díky měření lepší než 2019. Letos mám už průměr přes 8000 kroků. Proč? Protože mne měření motivuje. Silnější motivace založená na měření přináší lepší výsledky. Takhle jednoduché to je.

Když budu ve výrobě znát přesný počet odstávek, jejich délku a porovnání s minulým rokem/měsícem – povede to k lepším výsledkům? To si pište. Takže šéfové a majitelé – chcete mít efektivnější výrobu? A měříte? A mohla bych to vidět?:o) My to děláme takhle a věřte, že se screeny si sakra vyhrajeme. Nejen, jak vypadají, ale hlavně, jak fungují.

Pokud taky chodíte a měříte, jaký máte cíl? Není zbytečně málo ambiciózní? To ze mne mluví kouč, rád lidi motivuju, pushuju a dodávám energii. A kdo pracujete ve výrobě a nemáte o ní ještě online přehled – není už čas?

Tak ať se daří s hubnutím, kdo to chce a potřebuje a ať se daří s efektivní výrobou!

Petr Sládek

PS: Na to bílém místě na screenu bude vaše logo.